יום חמישי, 17 בפברואר 2011

יצירות אמנות בנושא עם ישראל




שם היצירה: "הקשר שבין עם לארצו" (שנת תש"ע)

תיאור היצירה: היצירה מחולקת לארבעה חלקים, כאשר מפת ארץ ישראל משמשת כחוצץ בין ריבוע למשנהו.
בריבוע הראשון (הפינה השמאלית העליונה), מתוארת תקופת האבות המתוארכת למאה ה-18 לפנה"ס בקירוב, בריבוע זה מוצגים שלושת האבות של עם ישראל: אברהם, יצחק ויעקב כשלצידם מופיע גם עשיו, אבי אדום ו"דודם" של בני ישראל.

בריבוע השני (הפינה הימנית העליונה) מתוארת יציאת שבטי ישראל ממצרים. בחזית נראים משה, אהרון ומרים כאשר עם ישראל חוצה את ים סוף כשברקע נשקפת מצרים העתיקה ומעל נראים לוחות הברית כשלצידם המשפט: "מעבדות לחירות".

בריבוע השלישי (בפינה השמאלית התחתונה) מתוארת תקופת ממלכת ישראל המאוחדת. בריבוע נראים אבות שבטי ישראל המקוריים (12 בניו של יעקב) המייצגים כל אחד את השבט שיתפתח ממנו, לצידם רשימת שמות בני יעקב לפי סדר היוולדם.

בריבוע הרביעי והאחרון (בפינה הימנית התחתונה) מתוארת שיבת עם ישראל לארצו כתוצאה מהציונות, במרכז הריבוע מופיע חלוץ עברי צבר האוחז בידו בדגל מדינת ישראל, כשמאחוריו מתוארים המוני עולים יהודים ששבו לארץ מארצות שונות שבהם התגוררו אבותיהם במשך שנים ארוכות בגלות, יורדים ממטוס של הסוכנות היהודית. מצד ימין מתוארים  בנימין זאב הרצל (חוזה מדינת היהודים), דוד בן גוריון (ראש ממשלת ישראל הראשון) ויהודי אשר עלה מאתיופיה. מעל המטוס מתוארת יונה עם עלי זית במקורה. ומצד שמאל מופיע המשפט: "השיבה לציון" שמתקשר לאירועים המתוארים בריבוע הנ"ל וגם לאירועי שיבת ציון המקוריים שהתרחשו בתקופה הפרסית לאחר הצהרת כורש ושאף מוזכרים בתנ"ך.

ּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּ
"The Connection Between The People and The Land"

2010

ּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה